‎‫3 שלבים
להקמת
עסק מהבית



 
 
 
 
 



איריס שביט, מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת. חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה.



דף הבית >> עבודה מהבית > >> שבעה הרגלים לאפקטיביות בעבודה מהבית
שבעה הרגלים לאפקטיביות בעבודה מהבית

כן, אני מעוניין להצטרף לרשימת התפוצה ולהתעדכן במאמרים חדשים
 

 
הרבה אנשים בתחום השיווק הרשתי שזו להם הפעם הראשונה לנהל עסק מהבית, נוטים להגיב לעניינים הדחופים, בעוד שהעניינים החשובים שאינם דחופים נדחקים הצידה.
כדי ללמוד להיות פרואקטיבי תצטרך ללמוד להגיד "לא" לפעילויות שאינן חשובות, תצטרך ללמוד להיות אדם אסרטיבי המנהל את סדר העדיפויות שלו בצורה המקדמת את מטרתו.


מאמר זה מבוסס על ספרו של סטיבן קובי, "שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד", ועוסק באותם הרגלים רבי עוצמה בחיינו המייצרים דפוסי חשיבה ופעולה עקביים ולעיתים לא מודעים. דפוסים אלו הם האחראיים הבלעדיים לאפקטיביות או לחוסר האפקטיביות בעסק שלנו, והם יקבעו האם נצליח לייצר הכנסה נוספת או עיקרית תוך כדי עבודה מהבית.

כאשר אנו מקימים עסק של שיווק רשתי ופועלים על פי סיסטם שהוכיח עצמו כמוצלח עבור אנשים רבים אחרים, אנו נוטים לעיתים להתעלם מהעובדה שבמקביל לפעולות הבסיסיות, עלינו להשקיע גם בעצמנו. ההתפתחות האישית שלנו וההבנה שכדי לחולל שינוי לטובה בחיינו עלינו ללמוד ולצמוח היא זו שתביא בסיכומו של דבר לפריצת הדרך האמיתית.

הרגל מס' 1 - היה פרו-אקטיבי

פרו-אקטיביות משמעה שאנו אחראים לחיינו, והתנהגותנו היא פועל יוצא של החלטותינו ולא של תנאים שבהם אנו נתונים. כאשר אנו נוטלים את היוזמה אנו מכירים באחריותנו להתרחשותם של הדברים. כל מי שמקים עסק מהבית, לאו דווקא בתחום השיווק הרשתי, חייב לקבל אחריות.

ריאקטיביות היא כמובן ההיפך, ומושפעת מהסביבה. הבעיה איתה שהיא גם הופכת ל"נבואה שמגשימה את עצמה". אנשים מרגישים קורבנות חסרי שליטה, שאינם אדונים לחייהם וגורלם ומטילים את האחריות למצבם על "נסיבות", אנשים אחרים או אפילו על הכוכבים.

היו פרו-אקטיביים. אם לא טוב לכם בעבודה התפטרו. אם המשווקים שאיתם אתם עובדים לא מתאימים לכם, בנו צוות נוסף. אם החלטתם להקים עסק מהבית ואתם חווים קשיים צאו ללמוד איך לעשות את זה נכון. אל תבכו על מר גורלכם, כי הוא תלוי אך ורק בכם.

הרגל מס' 2 - צפה את הסוף מראש

הכוונה היא להבין מההתחלה מהם היעדים, מה הכיוון אליו אתם הולכים? החליטו מה חשוב לכם. גם בשיווק רשתי, כמו בכל עסק מהבית, עלינו להבין שמי שהולך לכל מקום דומה בדיוק למי שהולך לשום מקום!

לדוגמא: לפני שתבנה בית – דמיין אותו, תחשוב איזה סוג בית תרצה ורק אח"כ תשרטט אותו ותתרגם את התכנית לחומרים ועלויות.

הרגל מס' 3 - קבע לך סדרי עדיפויות

הרגל זה הוא תוצאה והגשמה של ההרגל הראשון האומר: "אתה אוחז בהגה", וההרגל השני האומר: "דע לאן אתה הולך". הרגל מספר שלוש מייצג עשייה יומיומית, מרגע לרגע, תוך כדי ניהול אפקטיבי וקביעת סדרי קדימויות.

הרבה אנשים בתחום השיווק הרשתי שזו להם הפעם הראשונה לנהל עסק מהבית, נוטים להגיב לעניינים הדחופים, בעוד שהעניינים החשובים שאינם דחופים נדחקים הצידה.

כדי ללמוד להיות פרואקטיבי תצטרך ללמוד להגיד "לא" לפעילויות שאינן חשובות, תצטרך ללמוד להיות אדם אסרטיבי המנהל את סדר העדיפויות שלו בצורה המקדמת את מטרתו.

הארגון האפקטיבי כרוך בארבע פעילויות עיקריות:

זיהוי תפקידים – מהם התחומים והתפקידים בהם היית רוצה להשקיע את זמנך השבוע

בחירת מטרות – מהן 2-3 תוצאות חשובות שברצונך להשיג בכל אחד מתפקידיך השבוע

תכנון לוח זמנים – עתה, כשמטרותיך רשומות תוכל לקבוע לוח זמנים להשגתן

התאמות יומיות – לאחר שקבעת לוח זמנים לשבוע ניתן לסדר את הפעילויות עפ"י סדר קדימויות, תגובות לאירועים, להשקעה במערכות יחסים ובפעילויות שלא צפית מראש. כל עוד אתה פועל על פי ההרגל השני (צפה את הסוף מהתחלה) אתה יכול להתאים את סדר היום לנסיבות ולהיות גמיש, ואין לך סיבה להרגיש רגשי אשם כשאינך עומד בלוח זמנים או כשאתה נאלץ לשנותו.

האצלת סמכויות היא דרך נוספת לייצר אפקטיביות, ואם היא נעשית כראוי שני הצדדים יוצאים נשכרים ובסופו של דבר ייעשה חלק גדול יותר של העבודה בפחות זמן.

השיווק הרשתי מבוסס על האצלת סמכויות והדרכת המשווקים החדשים, על מנת לאפשר להם להגיע במהירות המירבית לעצמאות ולהכנסה פאסיבית.

לכל מי שעובד במקום עבודה נוסף במשרה מלאה, ושואף לייצר לעצמו הכנסה נוספת תוך כדי עבודה מהבית מומלץ אף להעזר בבעלי מקצוע (רוח"ש / מנקה / שליחים) כדי לייעל את הזמן.

הרגל מס' 4 – אני מנצח / אתה מנצח WIN WIN 

שיווק רשתי הוא הדוגמה הקלאסית להרגל הרביעי, מכיוון שהוא מייצג במהותו את הרעיון שכדי שאני אצליח עלי לעזור לאחרים להצליח. פירוש הדבר ראיית החיים כמפעל שיתופי ולא כזירת תחרות.

חשיבת WIN WIN כרוכה בלימוד הדדי, בהשפעה הדדית וביתרונות הדדיים. היא נובעת ממנטליות השפע, מתוך בשלות ומתוך יושר אישי ובטחון עצמי, ודוגלת בהכרה שיש די והותר לכולם.

הרגל מס' 5 – בקש להבין תחילה... ואחר-כך להיות מובן

מרבית האנשים אינם מקשיבים מתוך מטרה להבין, הם מקשיבים מתוך כוונה להשיב. הם מדברים או מתכוננים לדבר, ואז משליכים את סיפור חייהם על חיי האחר.

"עברתי בדיוק את אותו הדבר, תן לי לספר לך..." כשמישהו מדבר אנו מקשיבים באחת מארבע רמות: התעלמות, העמדת פנים (כן, כן, נכון מאד...), הקשבה סלקטיבית או בדריכות. מעטים ביותר נוהגים על פי רמת ההקשבה החמישית – הקשבה אמפתית, המאפשרת לראות את עולמו של האחר, להבין איך הוא מרגיש דרך דבריו או דרך שפת גופו.

בשיווק הרשתי אנו באים במגע עם מגוון אנשים המגיעים מעולמות שונים ולעיתים אף רחוקים מהעולם שלנו. עלינו להיות סובלניים, לא להסיק מסקנות נמהרות ולזכור שאף פעם לא לומדים כשמדברים.

הרגל מס' 6 – סינרגיה

פירושה של המילה סינרגיה: השלם גדול יותר מסכום חלקיו. אנו יוצרים משהו חדש שלא היה קיים קודם. זה דורש ביטחון עצמי ויציאה מאזור הנוחות של הסביבה המוכרת.

כאשר אנו דנים בהרגלים אפקטיביים עלינו להבין את חשיבות הסינרגיה, שיתוף האנשים שסביבנו ושילובם בדרך חדשה.

אנשים שחוו סינרגיה אמיתית לא ישובו עוד להיות כפי שהיו. הם יודעים שהעתיד טומן בחובו אפשרויות נוספות להתפתחויות מרחיבות דעת. אדם שהוא אפקטיבי באמת מכיר במגבלותיו, מוקיר ומעריך את הניגודים וההבדלים המעשירים כשהוא פועל בשיתוף עם האחר.

השיווק הרשתי משקף את עקרון הסינרגיה ומוכיח כל פעם מחדש שהכח שלנו כקבוצה יעצים וימנף אותנו למקומות שאליהם עדיין לא הגענו. הכח של הקבוצה בתעשיית השיווק הרשתי גם יחזק ויגונן על החולשות של האחרים. כמו שאומרים אצלנו: TEAM=Together Everybody Achieve More (ביחד כולנו משיגים יותר)

הרגל מס' 7 – שפר את יכולתך האישית

תהליך ההתחדשות נוגע בארבעת הממדים של טבענו: הפיסי (התעמלות, תזונה וכו') הרוחני (ערכים, מחוייבויות), המנטלי (קריאה, הדמיה, תכנון, כתיבה) והחברתי רגשי (תרומה לכלל, אמפתיה, סינרגיה, ביטחון פנימי)

התחדשות בכל ממד שהוא תגביר את יכולתנו לחיות לפחות ברוח הרגל אחד מתוך שבעת ההרגלים. תהליך ההתחדשות הוא המניע את הצמיחה, השינוי והשיפור המתמשך.

 
קישורים באותו נושא:
מנהיגות ניהול ותקשורת חלק א'
מנהיגות ניהול ותקשורת חלק ב'
 
 
הידעת?
הצלחה היא עבודה פנימית
או שאתה שונא להפסיד ומוכן להשתנות
או שאתה שונא להשתנות ומפסיד
 

 

 


Go Back  Print  Send Page
למידע נוסף על הדרך הנכונה להקמת עסק מהבית או להזמנת מוצרים נא לפנות אליי לטלפון 052-4555421 או למייל iris9511@gmail.com

Bookmark and Share
 
עיצוב: ToysterMedia