‎‫3 שלבים
להקמת
עסק מהבית



 
 
 
 
 



איריס שביט, מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת. חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה.



דף הבית >> איך שיווק רשתי עובד > >> חמשת ה P's בשיווק
חמשת ה P's בשיווק (רשתי)

כן, אני מעוניין להצטרף לרשימת התפוצה ולהתעדכן במאמרים חדשים
 

 
המאמר הזה מדבר על שיווק. רוב המשווקים הרשתיים לא יודעים שיווק. הסיבה שהם לא יודעים שיווק היא שמי שצרף אותם לא יודע שיווק, וזו לא אשמתו. כי גם למי שצרף אותו אין מושג קלוש בתחום.

כשהתחלתי לפני שנים לעסוק בשיווק רשתי ידעתי את מה שרוב המשווקים יודעים: להשתמש במוצרים ולאהוב אותם, לספר עליהם לאנשים, וכמובן להזמין אותם לעשות את אותו הדבר בדיוק.

אבל אף אחד לא הסביר לי את אחד הדברים החשובים ביותר. אף אחד לא לימד אותי שאם אני רוצה להקים עסק גדול, יציב, שמייצר הכנסה פאסיבית שכל הזמן גדלה, אני חייבת להבין שיווק. כי שיווק רשתי כמובן כולל בתוכו את המילה שיווק.

המאמר הזה מדבר על שיווק. רוב המשווקים הרשתיים לא יודעים שיווק. הסיבה שהם לא יודעים שיווק היא שמי שצרף אותם לא יודע שיווק, וזו לא אשמתו. כי גם למי שצרף אותו אין מושג קלוש בתחום.

וכך מסתובבים בעולם משווקים רשתיים רבים, חלקם הגדול לא ממש מצליחים לפרוץ ולפתח את העסק שלהם, בתחושה שמשהו לא בסדר אבל בלי להבין מה לא בסדר.

זו ההזדמנות להגיד את זה: כדי לקדם כל עסק, לא רק עסק של שיווק רשתי, עלינו לדעת לשווק אותו ולהגיע לקהלי היעד שלנו. רק אחרי שאנחנו מגיעים אליהם אפשר להציע להם לקנות.

מטרת מאמר זה להכיר לכם מעט מהמושגים המובילים בעולם השיווק. חלקם לא קשורים ישירות לשיווק רשתי, אבל אין לי ספק שכשתכירו אותם תוכלו לעשות את עבודתכם בצורה מקצועית יותר:
 
תפקיד המוצר והאריזה בתהליך השיווקי

PRODUCT – מוצר
כאשר אנו מדברים על מוצר אנו מדברים על מכלול אלמנטים המתייחסים אליו. בראש ובראשונה- על מהות המוצר. אנו צריכים להבין ולדעת את הדברים הבאים:
למה המוצר משמש?
מה הדרישה אליו?
מה אורך החיים שלו?
באיזה שוק הוא מתנהל - האם בשוק רווי או בשוק מתפתח?
מיהם המתחרים?
מה הייחוד שלו ביחס למתחרים? וכו' וכו'

כמובן שבלי לענות על שאלות אלו אין טעם בכלל להמשיך ולפתח את המוצר או להגיע לסעיף הבא. שימו לב שכשאני מתייחסת למוצר אני מתייחסת גם לשירות אותו אנו מספקים (למשל יועצים, עו"ד וכו')
 
PACKIN - אריזה
חשיבות האריזה במיתוג המוצר ברורה ומובנת מאליה. ראשית – על מנת שהלקוחות יזהו את המוצר מרחוק. לעתים הוא משתמש במודע באסוציאציות שיש לנו (כמו למשל בקבוק ה'קוקה-קולה' שעוצב מלכתחילה בצורת צללית של אישה). אך מעבר לזיהוי, קיימים פרמטרים חשובים אחרים כגון: לוגו, צבע, יציבות (שלא ייפול מהמדף), נוחות אכסון, איטום והיום יותר מהכול – התחשבות בסביבה ירוקה.

בחברה שאיתה אני עובדת החלו בשנים האחרונות להוריד בהדרגה את השימוש בקופסאות קרטון לאריזת השפופרות והצנצנות. כל זאת מתוך מודעות הולכת וגוברת לאיכות הסביבה.

באספקט השיווקי לקחנו את התודעה ה"ירוקה" הזו ושיווקנו אותה ללקוחות וכך עזרנו להם להרגיש שהם תורמים ושגם הם שותפים לשמירה על כדור הארץ.
 
השפעת תדמית המוצר ומחירו על האסטרטגייה השיווקית

PRICING - תמחור
כמובן שלמחיר חשיבות גבוהה ביותר, והוא משפיע על כל מסע הפרסום ועל השווקים המיועדים. האם אנו עוסקים במוצר LOW COST (עלות נמוכה) הפונה להמונים, או במוצר PREMIUM הפונה לקהל בעל הכנסות גבוהות יותר? האם אנו מוכנים לעשות מבצעי מכירות? ומה המחירים של המתחרים?

דוגמה טובה לחברה שפנתה באופן מסורתי לשוק הממוצע והחליטה החלטה אסטרטגית לפנות גם לקהל בעל ההכנסות הגבוהות יותר היא חברת 'טויוטה'. החברה שידרגה בצורה משמעותית את הצורה (אריזה), את הטכנולוגיה (מוצר) ואת התדמית (מחיר) של הרכב החדש שהחלה לייצר, וכמובן נתנה לו שם חדש – LEXUS. המהלך הצליח בצורה מדהימה, והמכונית החדשה התברגה במהירות בקרב רכבי היוקרה בארה"ב ובעולם.

למשווקים הרשתיים אין ממש השפעה על מחיר המוצר אולם הם בהחלט יכולים להבין מתוך המחיר שלו מיהם קהלי היעד אליהם כדאי להם לפנות, ומהן הדרכים הנכונות לשווק להם.
 
PLACE - מיקום בשוק
כאשר אנו דנים במיקום המוצר בשוק, אנו מתייחסים בעיקר לתדמית שיש לו ביחס למתחרים. הדוגמה של חברת 'טויוטה' מצוינת לענייננו, מכיוון שהמהלך בו נקטה החברה לא נגע למוצר הקיים, אלא "המציאו" מוצר חדש לשוק שאליו רצו לחדור.

רוב החברות בתעשיית השיווק הרשתי מציעות מוצרים ייחודיים, שניתן להשיג אותם רק דרך המשווקים המורשים של החברה. עלינו להבין מספר דברים שנוגעים לתהליך השיווקי:
  1. מהו סטנדרט המחירים הדומים למוצרים שלנו בקרב המוצרים הנמכרים בחנויות?
  2. מה הייחוד של המוצרים שלנו בהשוואה לאלו הנמכרים בחנויות?
  3. איך אנו יכולים לקדם או לתת ערך למוצרים או לשירות שלנו (למשל: אספקת המוצרים ללקוח עד הבית)
 
PROMOTION + PUBLICITY - קידום מכירות ופרסום
זהו כמובן אלמנט חיוני בשלב הסופי של פיתוח המוצר. בלעדיו, המוצר לא יגיע ליעדו הסופי. אחד האנשים שהציג את הנושא בצורה הטובה ביותר היה רוברט קיוסקי. הוא מתאר שיחה עם אדם שמתלונן בפניו שבידיו מוצר "מנצח", טוב ואף זול יותר מכל המוצרים האחרים בתחומו בשוק, והוא לא מצליח להבין מדוע הלקוחות לא עטים עליו לרכוש אותו.

שואל אותו קיוסקי:
"האם אתה יכול להכין המבורגר טעים יותר מזה של 'מק'דונלדס' בעצמך?"
"כמובן" עונה האיש.
"אז אם אתה יודע להכין המבורגר טעים יותר, איך זה שמק'דונלדס מרוויחים יותר כסף ממך?"

קיוסקי מספר שחלק מהאנשים מבינים מיד את המטאפורה ומחייכים במבוכה, אבל לאלו שלא מבינים הוא מסביר שבמקום להתמקד במיומנויות הכנת ההמבורגר שלהם (איכות המוצר), הם חייבים להתמקד בכישורי המכירה וההפצה.

אם אף אחד לא יידע על המוצר שלך - ולא חשוב עד כמה הוא מוצלח – אף אחד לא יקנה אותו !
 
 
מיהם הלקוחות של חברות השיווק הרשתי?
 
אני מזמינה אתכם לקרוא את המאמר שפרסמתי שעוסק בהרחבה בשאלה הזו, ובינתיים אסכם את נושא מאמר זה מהאספקט השיווקי:

חברות השיווק הרשתי מבינות שהן בתחרות. אולם יש הבדל מהותי בינן לבין חברות הפועלות בשיטות שיווק מסורתיות (קמעונאות למשל), מכיוון שהן פועלות בשני מישורים במקביל:

המישור הראשון – קהל הלקוחות המיידי והראשוני: המשווקים. זהו הקהל האמתי שמעניין אותן, מכיוון שאם המשווקים לא ישתכנעו מהמוצרים וייהנו מהם, אזי החברות לא יצליחו לגדול.

המישור השני – קהל הלקוחות של המשווקים: הצרכנים. לחברות השיווק הרשתי אין כמעט מגע עם לקוח הקצה, ולכן עליהן לעשות הכל כדי שהמוצר "ידבר" בשפה שאותה יבינו גם לקוחות שנחשפים למוצר על ידי משווקים לא מנוסים.

חברות השיווק הרשתי משאירות בידי המשווקים שלהן את הבחירה כיצד לפעול, איך לשווק את המוצרים ואפילו איך למכור. רובן עובדות עם מחירים מוגדרים מראש, אבל אין באמת אפשרות לבדוק כל אחד מהמשווקים ולוודא באיזה מחיר הוא מכר את המוצר.

על המשווקים לבחון את השוק שבו הם מתנהלים, לפי האזור או המדינה, לפי החשיפה או הדרישה למוצר, לפי רמת החיים או סוג האנשים, ולבחור את הדרך הנכונה להגיע אליהם.

כדי לעשות את כל זה בצורה נכונה ומקצועית, אנו חייבים להבין את המושג "שיווק" בתוך "השיווק הרשתי" ולהפוך את עצמנו למקצוענים בתחום שבו בחרנו.

ולמרות כל ההתיחסות במאמר זה למוצרים או לשירות שאנו משווקים, עלינו תמיד לזכור שהמהות העסקית של השיווק הרשתי אינה מכירות. כל מי שפועל בתחום השיווק הרשתי מספר חודשים כבר מבין שמדובר בעסק שדורש מיומנויות ניהול, מנהיגות, העצמה ותמיכה ולאו דווקא מיומנויות מכירה.

אני מאחלת לכל מי שבחר להצטרף לתעשיית השיווק הרשתי, שהיא בעיני תעשייה מופלאה, לדעת יותר, ללמוד יותר, להתמקצע יותר, ולייצג את כל המשווקים הרשתיים בכבוד.

ההצלחה של כולכם היא ההצלחה של כולנו.
 
קישורים באותו נושא:
בשיווק רשתי אתה לא איש מכירות
 
 
הידעת?
מכשולים הם הדברים המפחידים האלה שאתה רואה
כאשר אתה מסיט את עיניך מהמטרה
 

 

 


Go Back  Print  Send Page
למידע נוסף על הדרך הנכונה להקמת עסק מהבית או להזמנת מוצרים נא לפנות אליי לטלפון 052-4555421 או למייל iris9511@gmail.com

Bookmark and Share
 
עיצוב: ToysterMedia