‎‫3 שלבים
להקמת
עסק מהבית



 
 
 
 
 



איריס שביט, מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת. חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה.



פרסום ועסקים מהבית

כן, אני מעוניין להצטרף לרשימת התפוצה ולהתעדכן במאמרים חדשים
 

 
התפקיד של הפרסום הפך להיות הייצור של אי-נחת בקרב בני האדם. אחד הסב-טקסטים בכל הפרסומות הוא "אתה לא בסדר, אתה לא בסדר כפי שאתה, המצב גרוע, אתה זקוק לעזרה, אתה זקוק לישועה", ובמובן זה הפרסום מתוכנן כדי ליצור ביקורת עצמית אינסופית, ליצור כל מיני חרדות, כל מיני ספקות, ואז להציע את כל העולם של מוצרים צרכניים כישועה. זה המקום בו הישועה נמצאת, בכל דבר ובכל הדברים שאתה יכול לקנות.
 
בואו נניח שאתם מכינים פיצה מצויינת. טובה הרבה יותר מזו של דומינו'ס או של פיצה האט. עשויה מחומרים בריאים, טעימה ואפילו זולה. יש לכם רק בעיה אחת קטנה – אנשים לא קונים את הפיצה שלכם. לא בכמות שנראה לכם שאמורים לקנות. איך זה ייתכן? הרי אתם מציעים משהו טוב יותר, בריא יותר ואפילו זול יותר מהמתחרים. למה אנשים ממשיכים להזמין פיצה ממקומות אחרים?

התשובה היא כמובן פשוטה וברורה – פרסום.

לא משנה עד כמה הפיצה שלכם תהיה טעימה, מזינה או זולה – אם אנשים לא ישמעו עליה הם כמובן לא יזמינו אותה.

כמה נתונים על פרסום

הצרכן הממוצע נחשף לכ 1500 פרסומות ביום. הפרסומות נמצאות היום גם במקומות שלא שימשו לכך בעבר, כמו על בניינים או בחדרי שירותים. רוב האנשים טוענים שהם עצמם אינם מושפעים מפרסומות, אולם אם דבר זה היה נכון הרי שהפרסומות היו גורמות הפסדים לחברות – דבר שהוא כמובן רחוק מהאמת.

האדם המערבי הממוצע אינו חש בהשפעת הפרסומות היות והוא מוקף בהן. בדיוק כמו הדג שלא מודע לעובדה שהוא מוקף מים.

התפקיד של הפרסום הפך להיות הייצור של אי-נחת בקרב בני האדם. אחד הסב-טקסטים בכל הפרסומות הוא "אתה לא בסדר, אתה לא בסדר כפי שאתה, המצב גרוע, אתה זקוק לעזרה, אתה זקוק לישועה", ובמובן זה הפרסום מתוכנן כדי ליצור ביקורת עצמית אינסופית, ליצור כל מיני חרדות, כל מיני ספקות, ואז להציע את כל העולם של מוצרים צרכניים כישועה. זה המקום בו הישועה נמצאת, בכל דבר ובכל הדברים שאתה יכול לקנות.

עד שנות ה 20 של המאה ה 20 פרסומות פנו לאדם הרציונלי ועסקו בעיקר במוצר, בתכונותיו או במחירו. אולם מאז השתנה השימוש בפרסומות, והן החלו לעסוק יותר ויותר בתאור העולם ובתאור מה הם "החיים הטובים" ופחות במוצר עצמו. הן פונות לרגש ולא לשכל, מכילות תמונות ודימויים וכמעט לא טוענות שום טענה לגבי המוצר עצמו.

איך משווקים ללא שימוש במדיות ההמוניות?

מעט מאד תעשיות בעולם החליטו החלטה אסטרטגית להפסיק לשחק את המשחק. אחת התעשיות הבולטות ביותר היא כמובן תעשיית השיווק הרשתי.

חברות השיווק הרשתי אינן מפרסמות. הטענה היא כמובן שהן חוסכות סכומים ניכרים של כסף שהיה הולך לחברות המדיה והן מעניקות אותו למשווקים אולם זו רק אחת הסיבות.

סיבה נוספת היא כמובן האינטגריטי. קשה מאד להבין את זה עד שלא פועלים מספר שנים בתחום, אבל היום אני יודעת שחברות השיווק הרשתי (ואני מודה שאיני מכירה את כולן) יודעות שכל מניפולציה שיעשו על המשווקים והלקוחות שלהן בסופו של דבר תזיק ולא תועיל.

למה?

כי הכוח של השיווק הרשתי הוא בפרסום מפה לאוזן ובלקוחות חוזרים, ולכן במוצרים יעילים ומושקעים במיוחד.

בפרסום הקונבנציונלי נובעת הרכישה הראשונה בדרך-כלל מסקרנות / יצירת צורך זמני / העצמת תחושת החסר. החיסרון מבחינת החברה הוא שאין לקוח שיחזור לקנות מוצר אם הוא לא באמת צריך אותו, ולא חשוב איזו שטיפת מוח פרסומית יעשו לו. שיטת המכירה הישירה מבטיחה שהלקוח יקבל את השרות ואת המוצר שהוא באמת צריך, וכמובן גם את זה המתאים והנכון ביותר עבורו.

מעט מאד חברות שיווק רשתי מצליחות לשרוד את השנים הראשונות ללא מוצר צריכה ייחודי ונדרש (כפי שמסביר היטב טים סיילס). אין כל דרך לנהל עסק של משווקים בלבד, ולא חשוב עד כמה המוצר טוב ועד כמה המשווקים עצמם ישתמשו בו. אם אין מישהו שמוכן לשלם תמורת השירות או המוצר שלך, ולהכניס לקופה "כסף חדש" – אין לך זכות קיום עסקית.

לסיכום: כל עסק צריך שיכירו אותו כדי לייצר דרישה. היופי בשיווק הישיר ובשיווק הרשתי הוא השימוש בפרסום מפה לאוזן, דרך לקוחות מרוצים (גם המשווקים הם כמובן לקוחות מרוצים) שמעבירים מידע בו האנשים יכולים למצוא ערך אמיתי, ללא מניפולציות רגשיות שעולות סכומי עתק.

 

 
קישורים באותו נושא:
הסיבות העיקריות לכשלון העסק שלך
 
 
הידעת?
"אני יכול לקבל כשלון, אבל אני לא יכול לקבל
חוסר רצון לנסות"
 מייקל ג'ורדן
 

 

 


Go Back  Print  Send Page
למידע נוסף על הדרך הנכונה להקמת עסק מהבית או להזמנת מוצרים נא לפנות אליי לטלפון 052-4555421 או למייל iris9511@gmail.com

Bookmark and Share
 
עיצוב: ToysterMedia