‎‫3 שלבים
להקמת
עסק מהבית



 
 
 
 
 



איריס שביט, מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת. חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה.



דף הבית >> עבודה מהבית > >> הסיבות העיקריות לכשלון העסק שלך
הסיבות העיקריות לכשלון העסק שלך

כן, אני מעוניין להצטרף לרשימת התפוצה ולהתעדכן במאמרים חדשים
 

 
כל מי שהיה פעם ממונה על אירוע מרכזי מוצלח יודע כי אלמלא תכנון קפדני, שיטתי ואסטרטגי - ועבודה קשה – האירוע לא היה מצליח.  אותו הדבר אפשר לומר על הצלחות עסקיות. עסקים קטנים רבים נכשלים בגלל ליקויים מהותיים בתכנון העסקי שלהם
כאשר אתה מתחיל עסק חדש, בין אם מדובר בעבודה מהבית או שלא, הדבר האחרון שאתה רוצה להתמקד בו הוא כשלון. אולם, אם תכיר את הסיבות הנפוצות ביותר לכישלון אולי תוכל להימנע מליפול קרבן לטעויות של עצמך. במאמר זה אסקור את 7 הסיבות העיקריות לכישלון העסק, ואתן מספר טיפים כיצד למנוע אותם.

עפ"י הנתונים הסטטיסטים של מנהל עסקים קטנים (SBA) יותר מ 51% מהעסקים נכשלים בשנה הראשונה, ובערך 95% יסגרו בחמש השנים הראשונות. הנתונים הללו זהים למי שבחר להקים עסק מהבית או למי שהקים עסק חדש אחר. ישנן מספר טעויות נפוצות שאם תימנע מהן תוכל למנוע את שקיעתו של העסק שלך:
 
1.               אתה מתחיל את העסק שלך מהסיבות הלא נכונות.
האם הסיבה היחידה שהקמת עסק משלך היא כי רצית לעשות יותר כסף? האם אתה חושב שכשיהיה לך עסק מהבית תוכל לבלות יותר עם המשפחה? או אולי שלא תצטרך לדווח לאף אחד אחר? אם כן – מוטב שתשקול שנית את העניין, כי גם בתור עצמאי אתה עלול לעבוד שעות ארוכות, ואת הבוס שלך עלול להחליף הלקוח.

אולם אם אתה מקים עסק מהבית ומוודא שכל הפרמטרים המפורטים כאן מתקיימים אצלך, יש לך סיכוי הרבה יותר טוב להצליח:

-      יש לך תשוקה עזה, אהבה למה שאתה עושה ואמונה – שמבוססת על ידע – שמה שאתה עושה אכן יעזור לאנשים ויתן להם ערך.

-     אתה משקיע בבריאותך, והיא חשובה לא פחות להצלחה העסקית שלך. מחקרים מוכיחים שבריאות לקויה אחראית ללא מעט פשיטות רגל.

-      נחישות, סובלנות, התמדה ומוטיבציה הם המנוע לכל הצלחה עסקית.

-     כישלונות לא מביסים אותך. אתה לומד מטעויות. במחקרים שנעשו ע"י ה SBA ציינו בעלי עסקים קטנים רבים כי אחד הגורמים העיקריים להצלחתם היא "תהליך הלמידה" שבו הם למדו מטעויות ותיקנו בהמשך.

-     אתה עצמאי ברוחך, אוהב לקבל החלטות ולפתור בעיות כאשר נדרש ממך פתרון יצירתי או חכם.

-  אתה אוהב אנשים, ומראה את זה על בסיס יומיומי באינטגריטי (יושרה) שבה אתה מתנהל ובאינטראקציה שלך עם אנשים. יכול להסתדר עם סוגים שונים של אנשים.

האנשים שמקימים עסק של שיווק רשתי מגיעים הרבה פעמים מתוך צורך אחד ויחיד, והוא להרוויח עוד כסף. זה יכול להצליח רק בשלבים הראשונים של העשייה. הדרך לצמיחה עסקית אמיתית חייבת לעבור דרך האהבה לאנשים, האמונה שזו הדרך הנכונה והטובה ביותר לכל אחד לשפר את איכות חייו והידיעה שכמו כל עסק, גם שיווק רשתי דורש נחישות, סובלנות, התמדה וחזון. 
 
2.               ניהול גרוע
דו"חות רבים על כישלונות עסקיים מציינים ניהול גרוע כסיבה מספר אחת לכישלון. בעלי עסקים חדשים לעתים קרובות חסרי ניסיון עסקי רלוונטי או מומחיות בניהול בתחומים כגון כספים, רכש, מכירה, ייצור, גיוס וניהול עובדים. עדיף לקבל עזרה מבעלי מקצוע, אחרת העסק שלכם עלול להסתיים במפח נפש גדול.

מנהל טוב דואג להתעדכן כל הזמן, ללמוד ולהתפתח, להקשיב לשטח וללקוחות וכל הזמן לשפר ולתקן.

מנהל מוכשר דואג לסביבת עבודה נעימה, להאצלת סמכויות. הוא בעל חזון ובעל רעיונות מקוריים, ודואג לעדכן וללמד את האנשים שלו על בסיס קבוע. מנהלים טובים הם בעלי חשיבה אסטרטגית ויודעים כיצד להפוך חזון למציאות.

לשיווק הרשתייש כאן יתרון משמעותי, מכיוון שאין בו יחסי עובד-מעביד. אולם, יש להבין שכאשר אתה מקים עסק מהבית, בונה את הרשת שלך ומתחיל להוביל אנשים, עליך לסגל תכונות של מנהל טוב. אתה המודל לחיקוי עבור האנשים שאיתך. פעל בצורה נכונה, העזר באנשי מקצוע ולמד את האנשים שאיתך איך גם הם יכולים להיות מנהלים טובים לעסק שלהם.
 
3.               אין מספיק הון
הכרחי לברר כמה כסף העסק שלך ידרוש. לא רק את העלויות של ההתחלה, אלא גם את עלויות הניהול והשוטף. לרוב העסקים דרושים בין שנה לשנתיים על מנת להתחיל להרוויח. משמעות הדבר היא מספיק כספים עד שהמכירות יתחילו לכסות את עלויות ההשקעה.

אחת הטעויות הנפוצות בעבודה מהבית היא המחשבה ש"זה לא עולה כסף". זו גם אחת הסיבות העיקריות לכשלון של עסקים מהסוג הזה. הם לא לוקחים בחשבון את הטלפון, הדלק, הניירת, שעות העבודה וכו'. גם עסק מהבית הוא עסק לכל דבר. בידקו נכון את העלויות והכי חשוב – אל תהיו מופתעים בסוף החודש.

מי שמקים עסק של שיווק רשתי יכול אמנם להתחיל להרוויח מהיום הראשון, ואין צורך לחכות שנה או שנתיים להחזר השקעה, אולם עדיין עליו לקחת בחשבון את ההוצאות השוטפות ולהערך בהתאם.
 
4.               מיקום מיקום מיקום
ישנם מספר פרמטרים שעליך לבחון:
-                   היכן נמצאים הלקוחות?
-                   האם האזור בו אתה נמצא נגיש?
-                   היכן ממוקמים המתחרים?
-                   העדפות הקהילה בסביבה

לעסק מהבית יש יתרונות רבים, אולם גם חסרונות. אנשים שעובדים מהבית בדרך כלל לא מקדישים מספיק תשומת לב לסביבת העבודה שלהם ולכן אינם יכולים לקיים פגישות עסקיות במשרד הביתי, הם גרים באזורים מרוחקים ולא נגישים ללקוחות, והבעיה העיקרית היא שהם לא חשופים מספיק למתחרים. אל תיפלו למלכודות הללו. היו ערניים ועיקבו – אפילו דרך האינטרנט – אחר המתחרים, עיבדו עם חברת שליחויות אמינה, לימדו והכירו את הקהילה ואת קהלי היעד שלכם. הדרך היחידה לנצח את בעיית המיקום היא עבודה דרך האינטרנט, וזה כמובן לא מתאים לכולם.
 
5.               חוסר תכנון
כל מי שהיה פעם ממונה על אירוע מרכזי מוצלח יודע כי אלמלא תכנון קפדני, שיטתי ואסטרטגי - ועבודה קשה – האירוע לא היה מצליח. אותו הדבר אפשר לומר על הצלחות עסקיות. עסקים קטנים רבים נכשלים בגלל ליקויים מהותיים בתכנון העסקי שלהם

התכנון העסקי חייב להיות מבוסס על מידע מפורט הכולל:
·                  תיאור העסק, החזון והמטרות
·                  המפתחות להצלחה
·                  בעיות ופתרונות אפשריים
·                  תחזית מכירות והוצאות
·                  שיווק ופרסום לקידום הפעילות
·                  ציוד ועוד...
 
6.               התרחבות יתר וחוסר מיקוד
אחת הבעיות הנפוצות ביותר של עסקים חדשים היא הניסיון לגעת בתחומים רבים מקבילים מתוך כוונה לייצר חשיפה גדולה יותר או שיתופי פעולה רבים יותר. פתיחת סניף נוסף, הענקת זיכיונות ללא היכרות מוקדמת עם התחום, פעילות בשווקים מקבילים, פרסום לא ממוקד וכו' עלולים לדרדר את העסק במהירות לאבדון.

יש להתמקד בצמיחה איטית ויציבה, היוצרת בסיס רחב של לקוחות מרוצים, ולא לנסות לפעול מול לקוחות רבים מדי ללא יכולת להעניק להם שירות טוב. התחרות בשוק עזה, ולעיתים קרובות מה שיקבע אם תשרדו ותצליחו או תפסידו ותסגרו את העסק הוא איכות השירות ללקוח.

תעשיית השיווק הרשתי מבוססת על שירות ישיר ואישי ללקוחות. מצד אחד מגביל השירות הישיר ללקוח את כמות הלקוחות שבהם ניתן לטפל באופן ישיר, אולם עצם המודל העסקי מאפשר לנו להגיע לכמות לא מוגבלת של לקוחות ישירים שכולם מקבלים את השירות הטוב ביותר שניתן לתת. אין צורך להתרחב למספר אינסופי של לקוחות קצה. אפשר פשוט לשכפל את הפעולות שלנו דרך עשייה משותפת של כל הארגון.
 
7.               אין אתר
במילים פשוטות: אם יש לך עסק היום, אתה צריך אתר אינטרנט. על האתר להיות מקצועי ומעוצב היטב, על מנת לאפשר למשתמשים לברר על העסק שלך בקלות וללמוד כיצד הם יכולים להיעזר במוצרים או בשירות שאתה מציע.

אם אין לך אתר – אתה עלול לאבד הכנסות לטובת העסקים שיש להם.

חברות השיווק הרשתי מאפשרות למשווקים חשיפה גדולה – גם דרך האתרים של החברה וגם דרך האתרים של המשווקים העצמאיים (ליחצו כאן כדי לצפות באתר שלי). כך שגם אם אין לך עדיין אתר משלך – יש לך כלים טובים לחשיפה.

לסיכום:
רוב המיליונרים החדשים הם בעלי אינטליגנציה ממוצעת. מה שמבדיל אותם הוא הפתיחות שלהם לידע חדש ונכונותם ללמוד כל מה שצריך כדי להצליח. חמושים במוטיבציה, חשיבה חיובית ונחישות אנשים אלה מפיקים מכל עיכוב הזדמנות ללמוד ולהתפתח.

בין אם הקמת עסק של שיווק רשתי, ובין אם בחרת בכל תחום אחר – ההמלצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת לך היא להבין שיש הבדל גדול בין עסק לבין עיסוק (שהוא במהותו תחביב). עסק מכניס לך כסף, ותחביב מוציא ממך כסף. איפה אתה בוחר להיות?
קישורים באותו נושא:
טיפים לשיחת טלפון שיווקית נכונה
 
 
הידעת?
לכולנו יש ידע ומיומנות. שאל את עצמך מהי המיומנות שלך,
וכיצד תשתמש בה כדי למנף את הצלחתך.
 

 

 


Go Back  Print  Send Page
למידע נוסף על הדרך הנכונה להקמת עסק מהבית או להזמנת מוצרים נא לפנות אליי לטלפון 052-4555421 או למייל iris9511@gmail.com

Bookmark and Share
 
עיצוב: ToysterMedia