‎‫3 שלבים
להקמת
עסק מהבית



 
 
 
 
 



איריס שביט, מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת. חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה.



מה מניע אותנו?

כן, אני מעוניין להצטרף לרשימת התפוצה ולהתעדכן במאמרים חדשים
 

 
כאשר משמעות וחשיבות הכסף והרווח מנותקים או עולים על חשיבות הסיבה והמוטיבציה קורים דברים רעים. השירות גרוע, המוצר לא טוב... כאשר חברה רואה לנגד עיניה רק את המאזנים החודשיים ולא את המשתמשים / לקוחות אין לה סיכוי לשרוד.
לפני מספר שנים ערך המכון הטכנולוגי במסצ'וסטס מחקר חשוב. הם בדקו מה מניע אותנו, מה יגרום לנו "לצאת מאזור הנוחות" ולהשתדל יותר. תוצאות המחקר מרתקות, ובניגוד לתשובה האוטומטית שעולה לנו בראש – כסף! – התגלה שברוב המקרים (מלבד אצל אנשים במעמד סוציו אקונומי נמוך) כסף / בונוס לא יגרום לנו להתאמץ יותר.

אז מה כן?

מתוך המחקר התגלה שישנם 3 פרמטרים שהרבה יותר חשובים לנו מכסף. כמובן שמדובר באנשים ברמה סוציו אקונומית בינונית ומעלה, שאינם נלחמים על הקיום היומיומי. שלושת הפרמטרים הם: אוטונומיה, התמחות וסיבה / כוונה.

אוטונומיה

אוטונומיה היא הרצון שלנו לעצמאות וניהול עצמי. מסתבר שכאשר נותנים לנו להחליט, אנו מחוייבים יותר, מתאמצים יותר, אחראים יותר, אכפתיים יותר, ובקצרה – אנחנו הבוסים הטובים ביותר של עצמנו ומנהלי הבקרה הטובים ביותר. אחת הדוגמאות שניתנה במחקר היא של חברת הייטק שהחליטה לאפשר למפתחים יום אחד – 24 שעות בלבד – לעשות מה שהם רוצים, כל פרוייקט או שידרוג שהם בוחרים. התוצאות היו מדהימות, והתעלו על עבודה של שבועות רבים.

כלומר – כדי להניע אנשים ולתת להם מוטיבציה לא תמיד צריך בונוס. מספיק לאפשר לאנשים להרגיש שהם יכולים להתנהל ולבחור בעצמם.

התמחות

הגדרת החוקרים להתמחות היא הרצון שלנו להיות טובים יותר במשהו. לעיתים זה במשהו שקשור לעבודה, לעיתים זהו תחביב. אנשים מתאמנים בנגינה בסופי שבוע למרות שהם לא מקבלים על זה כסף. למה? כדי להשתפר, לשדרג את עצמם, להגיע להישגים.

חישבו על ויקיפדיה, סקייפ, לינוקס... אנשים משקיעים שעות רבות מזמנם הפנוי כדי לפתח ולתת את התוכנות הללו בחינם לעולם. למה? כי זה אתגר מקצועי, וכך הם יוצרים שינוי והשפעה. בנוסף זוהי תרומתם לחברה. ברור שבהמשך "מעמיסים" מוקדי רווח כדי להמשיך לתחזק ולפעול, אבל חישבו איך זה התחיל.

סיבה וכוונה

כאשר משמעות וחשיבות הכסף והרווח מנותקים או עולים על חשיבות הסיבה והמוטיבציה קורים דברים רעים. השירות גרוע, המוצר לא טוב... כאשר חברה רואה לנגד עיניה רק את המאזנים החודשיים ולא את המשתמשים / לקוחות אין לה סיכוי לשרוד.

לא סתם מנכסות לעצמן חברות רבות ערכים חברתיים – ירוקים / בריאותיים / צעירים וכו'. אם לא תהיה לעובדים וללקוחות סיבה טובה – הם לא יתנו את התפוקות הרצויות.

כאשר יש סיבה / מטרה / חזון התוצאות טובות הרבה יותר מאשר כאשר רק רודפים אחרי הכסף.

ואם אני כבר עצמאי?

אם כבר יש לי עסק, כבר בחרתי לנהל את עצמי ולקבוע לעצמי את סדרי העדיפויות ולהשקיע את הזמן בדברים החשובים לי, עלי לבחון את עצמי באותם שני הפרמטרים הנוספים: התמחות וסיבה וכוונה. כאן יש לשאול מספר שאלות:

1.      עד כמה אני טוב במה שאני עושה?

2.      מיהם האנשים המוצלחים ביותר בתחום, מהם אוכל ללמוד?

3.      כיצד אוכל להתפתח, להתקדם ולהתמקצע בתחום שלי?

4.      האם הסיבה היחידה שהקמתי עסק היא כי רציתי להרוויח יותר כסף?

5.      מה הערכים שאני מייצג וכיצד הם תורמים לאנשים שסביבי?

6.      כיצד הערכים שלי מקדמים גם אותי וגם את העסק שלי?

7.      מה החזון שלי?

כמובן שיש שאלות נוספות שניתן לשאול, אבל אלו העיקריות שבהן, ותשובות כנות ומפורטות יתנו לכל מי שמתמודד עם עסק עצמאי או עם עסק מהבית כיוון נכון להגשמת מטרותיו.

לסיכום

אנשים רוצים להרגיש שייכים, משמעותיים, חשובים, תורמים לקהילה, חלק מהארגון ולא רק עוד "בורג במערכת". זוהי אחת הסיבות ששכירים רבים שלא מצליחים לקבל את תחושת הערך במקום העבודה עוזבים ומקימים עסקים קטנים או מתחילים לעבוד מהבית ולנהל את עצמם.

כסף הוא מניע חשוב כשיש לחץ כלכלי, אולם ברגע שהלחץ הכלכלי פוחת אנו צריכים משהו אחר שיניע אותנו, שיגרום לנו להמשיך להתקדם. פה נכנסים למשוואה פרמטרים שונים לגמרי, הרבה יותר ערכיים, והם אלו שיעלו אותנו על המסלול להצלחה.

 
קישורים באותו נושא:
הסיבות העיקריות לכשלון העסק שלך
 
 
הידעת?
הדבר היותר גרוע מלא לדעת משהו
הוא לדעת ולא לעשות איתו כלום !
 

 

 


Go Back  Print  Send Page
למידע נוסף על הדרך הנכונה להקמת עסק מהבית או להזמנת מוצרים נא לפנות אליי לטלפון 052-4555421 או למייל iris9511@gmail.com

Bookmark and Share
 
עיצוב: ToysterMedia